Translate

Writing about everything.

14 Ocak 2015 Çarşamba

Miyom Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Merhaba,

Eğer sizde benim gibi açık miyom ameliyatı geçirecekseniz aşağıda yazdıklarıma dikkat ederseniz daha rahat iyileşirsiniz.

  1. Ayaklarınızı ve kendinizi sıcak tutun. (Hele ameliyat sonrası benim gibi belden aşağınızda uyuşturulduysa bir süre hissetmeyeceğinizi göz önüne alırsak ayaklarınıza yakınlarınız hemen çorap giydirsin. )  1 hafta boyunca cereyanda kalmayın.
  2.  Bol Bol soru sorun hemşireye. Hemşireler yoğunluktan sanki sizin bazı bilgileri bileceğinizi düşünebilir. Bir önceki yazımda epidural düğmesini çektiğim acı sonrası keşfetmemde olduğu gibi. Ya da hemen su içemezseniz zaten serum takılıyken susamıyorsunuz ama yakınlarınız sizin susadığınızı düşünürek su verebilir. Oysa hemen su içmek midenizi bulandırabilir. Hemşireye ne zaman su içip birşeyler yemeniz gerektiğini mutlaka sorun. Aklıma şuan başka bir soru gelmedi ama soru sormaktan çekinmeyin kısaca hemşirenize ve doktorunuza.
  3. Ameliyat sonrası hemşire yürümelisin dediğinde yakınlarınızla bol bol yürüyüş yapın. Benim yan odamda bayan yürümediği için bütün gece sancı çekti. Ancak başınız dönerse kendinizi kötü hissederseniz zorlamayın. Ama iyi hissettikçe yürüyün.
  4. İlk 3 gün özellikle uyurken oturup kalkarken çok rahat edemeyeceksiniz. Çünkü karnınızda acı olacak. Acele etmeyin kendinize zaman tanıyın. Uyurken yan taraflarınıza destek yastıklar koyun. Ben 2 peluş oyuncakla çözdüm bu durumu. İnanılmaz faydasını gördüm.
  5. Mümkünse 1 hafta size bakan birileri olsun. Böyle bir imkanınız yoksa en azından ilk 3 gün olsun. Gerçekten yardıma ihtiyacınız oluyor. 
  6. En önemlisi bol bol su için ve tuvalete çıkın.
  7. Yediklerinize ekstra dikkat edin. Hoşaf kayısı vs daha rahatsız olmadan yeyin için.
  8. Yüksek bel iç çamaşırı alın. Dikiş yeriniz bikini bölgesinde oluyor. Hizasında olan bir iç çamaşırı rahatsız edebilir. 

Aklıma gelenler bunlar. Sonradan aklıma gelirse de mutlaka güncellerim. Sormak istediğiniz varsa da yorum olarak sorabilirsiniz. Elimden geldiğince cevaplarım.  Bu arada ameliyat sonrası yaklaşık 1 ay bende karın şişikliği oldu sanki 4-5 aylık hamile biri gibi. Ancak sonra geçti. Karnınız şişerse endişelenmeyin.

 Buda ameliyat sonrası yardımcılarım.

Daha fazla bilgi için tıklayın. 
Miyom Ameliyatı Öncesi
Miyom Ameliyatım
Miyom Ameliyatım Sonrası Neler Oldu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder