Translate

Writing about everything.

29 Mayıs 2015 Cuma

Ya bu diyardan gidersin ya bu deveyi güdersin

Merhaba,

O kadar çok şey yazıp sildim ki gözlemlediklerimi yorumsuz yazmaya karar verdim en sonunda. Hatta yazılarımda toplumda gördüğüm tüm yanlışları yazmaya... Her zaman yorumsuz yazabilir miyim ona söz veremem. O kadar yormaya başladı ki beni içinde yaşadığım toplum. Bilmiyorum ya bu diyardan gidicem ya bu deveyi güdücem.

Evden Etimesgut SGK'ya gitmek üzere çıktım. Arabama bindim Yandex'in uygulamasını açtım. Gayet yolunda giden yolculuğum Etimesgut sınırlarına girince değişti. Yaklaşık 5 senedir araba kullanan ben o kadar afalladım ki arabayı sanırım 2 defa filan stop ettirdim. Bir kere yayalar her an yola fırlayacak kıvamda. Sanki herkes içmiş dışarı öyle çıkmış. Trafik ışıklarını seçim otobüsleri dahil kimse sallamıyor. Tam bir çeşmekeş. Bu yolculuğum sonrası kendime söz verdim en ıssız yerlerde bile kırmızı yanıyorsa durmaya hem yaya olarak hem de arabayla...Belki feyz alan olur.  Ha bu arada yeşil bize yanarken yola hem yayalar hem de seçim otobüsü fırladı. Arkamdaki arabada bana hem söylendi hem kornaya abandı. Elleri kolları hiç durmadı. Nasıl geçebileceğimi sandı bilmiyorum.

Seçim otobüsleri derken her yer bayrak her yerde bangır bangır sesler. Sgk'dan sonra Yurtiçi kargoya gittim. İnanılmaz bir yoğunluk vardı. Hatta bisiklet gönderen bile gördüm şaşırdım. Orada çalışan bayan telefonda müşteri ile tartışıyordu. Kargosu gecikmiş. Bayanda yüzünden anladığım kadarıyla canından bezmiş müşteri hizmetlerini arayın oraya şikayet edin diye savuşturmaya çalışıyordu. Kargomu 15 dakikadan daha fazla sürede ancak gönderebildim.

Kara çarşaflı bayağı bir bayan gördüm. Bu bana 1 hafta önceki İstanbul gezimde gördüğüm arapları hatırlattı.

Bugünkü notlar basit ama gerekli:
  • Kırmızı ışıkta durun.
  • Yeşil yanar yanmaz kornalara abanmayın.
  •  Yayalara yol vermeye çalışın. 
  • Yayayken kaldırımda yürüyün. Kaldırım yoksa olabilecek en kenardan. Kaldırım neden olmaz?
  • Güleryüzlü olun.
  • Teşekkür etmekten özür dilemekten çekinmeyin.
  • Arkanızdan gelen arabanın sizi gereksiz kornalarıyla panikletmesine izin vermeyin. Sakin olun. 
Bu benzeri yazılarımı sık sık yazacağım. Okuyanlara teşekkür ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder