Translate

Writing about everything.

17 Mart 2015 Salı

The VOW



Hello,

I am going to write about my favorite movies again.

The movie was inspired by a true story and it has many flash-backs. Considering the poor quality of romantic relationships, I really said “vowww” to this movie.

I think many issues were examined in this movie. What I understood from the movie was that life is changing us, really affecting us. Our appearances, our perspective to events, our friends, maybe our perspective to our friends, what we care about, our hobbies, our environment, our experiences, etc... Moreover, everything is also changing outside of us so that our change is accelerating. Nevertheless, this is a very good thing because we're approaching our true self through the changes. Please, just think about your life five years ago. You were so different than today, no? Or think about what happens if you would be in a coma for the next five years. What would be different in your life? How could you adapt?


There was love, of course, in the movie. I think I do not need to discuss about it, watch the movie and decide for yourself. But it is not just a romance movie. It has absolutely hilarious scenes. If a movie makes me watch until the end, then it is a good movie, but if it makes me watch more than once, well in that case it is a great movie and definitely it means I found something special in it, found some aspects from my character. Let’s see if you will find something about yourself in this movie.

Enjoy the movie and do not forget the popcorn.

Imdb Rating: 6.8 / 10
My Rating: 7.0 / 10





Merhaba,

Yeniden beğendiğim fimlerden bahsetmeye devam ediyorum.

Arkadaşlar bu filmde yaşanmış gerçek bir hikayeden esinlenmişler. Film flash-backlerle ilerliyor. Günümüzde yaşanan aşkların sığlığını düşününce ben bu filme gerçekten vowww dedim :) Ayrıca çok az bir ihtimalde olsa yaşanması olası bir senaryo ki zaten filmdeki şekliyle olmasa da dediğim gibi yaşanmış. 

Bence filmde birçok konu irdelenmiş. Ancak benim çıkarımım yaşam ilerlerken bizi değiştiriyor bunu farkındayız. Ancak düşününce azbuz değil bayağı değiştiriyor. Dış görünüşümüz, olaylara bakış açımız, arkadaşlarımız, belki arkadaşlığa bakış açımız, değer verdiklerimiz, hobilerimiz, ortamlarımız, tecrübelerimiz vs. Üstelik bizim dışımızda değişen herşey bizim değişim hızımızı arttırıyor. Yine de bu çok iyi birşey çünkü değişim sayesinde gerçek benliğimize yaklaşıyoruz. 5 yıl öncenizi düşünün şuanki sizden ne kadar uzak değil mi? Ya da önümüzdeki 5 yıl komada kalacağınızı düşünün uyandığınızda hayat siz yokken neleri değiştirmiş? Ne kadar uyum sağlayabilirsiniz?


Aşk var tabiki. Bu filmdeki aşkı yorumlamama gerek yok izleyin kendiniz değerlendirin. Film salt romantik değil (salya-sümük olmadım.romantiklikten ne anlıyorum ben ya bu konuyu kendimle bir ara konuşayım ben) kesinlikle komik sahneleri vardı. Güzel bir anlatımı var. Bir film beni sonuna kadar izlettiriyorsa beğendim demektir, birden fazla kez izlediysem de kesin kendimi de bulmuşumdur bir yerinde. Bu filmde öyleydi... Benden birşeyler kesinlikle vardı. Bakalım sizde kendinizden birşeyler bulabilcekmisiniz. Unutmadan türkçeye aşk yemini şeklinde çevrilmiş.

İyi Seyirler Patlatın mısırları.

İmdb Puanı: 6,8/10
Metascore: 43/100
Benim Puanım: 7,0/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder