Translate

Writing about everything.

11 Mart 2015 Çarşamba

Perfume

Merhaba,

Bu filmi, Show TV'de yayınlanan "Büyük Sır" dizisinin set arasında izledim. Tekrar çağırırlar diye de eve gidemedim. Neyse ki ajansım sete yakındı da keyifle mısırımızı patlatıp izledik. Tahminen gecenin 2si falandı. İşte filmi izleme anım da böyle.

Film 18.yy Paris sokaklarında; insanların fakirlik, sefalet ve açlık içinde olduğu dönemde başlıyor. Ana karakterimiz Jean Baptiste Grenouille pis kokular içinde bir pazarda doğar ve annesi tarafından çöpe atılır. Bebeğin ilk hissettiği pis pazardaki keskin kokulardır. Yetimhanede büyür. Koku alma duyuları diğer tüm duyularından daha iyi olduğunu keşfeder. Koku onun için bir tutkudur artık. Duyduğu güzel kokuları ölümsüzleştirmek saklamak uğruna ise çeşitli deneyler yapmaya başlar. Gerisini anlatmıyorum.

Öncelikle gerçekten alışagelmiş bir film değil. 18. yy görmedim tabii ama gözümde canlandırdığım da tam olarak bu şekilde. Kostümler ve atmosfer mükemmeldi. Filmdeki kadınların her biri birbirinden güzeldi.  En çokta Rachel Hurd. Filmin temposu da hiç düşmedi. 147 dakika olmasına rağmen hiç bir sahnesi boşa değildi ve inanılmaz sürükleyiciydi benim için. Müziklerse tam da film içindi atmosferine çok uygundu ve çok güzeldi. Filmin sonunda da şaşırdım ne bekledim bilmiyorum ama enteresan geldi.

 Patrick Suskind'ın 'das parfüm' romanından esinlenilmiş bu arada.Kitabı okuyanların çoğuna göre (anket yapmadım tabii ki) film kitabın gölgesinde kalmamışa benziyor.

Film bittikten sonra ne mi yapacaksınız? Eminim sizde benim gibi etrafı koklamaya başlayacaksınız.:) Jean Baptiste kadar koku duyum gelişmiş olsa kesin delirirdim. Bunu da söylemeden edemeyeceğim. Aslında bu Perfume filmi kurgusunun felsefi tarafı da var bana göre ama hiç girmeyim o konuya.

İyi Seyirler,

İmdb: 7,5
Benim Puanım: 7,5
Süre: 147 dakika
Yapım Yılı: 2006
Tür: Fantasy

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder