Translate

Writing about everything.

10 Mart 2015 Salı

Twilight

Merhaba,                                                                                      

Romantik aşk filmlerinin böylesi fantastik bir hikayeyle hiç düşmeyen bir tempoda anlatılması tam da aradığım birşey. Üstelik vampir filmleri de hep ilgimi çekmiştir.

Bu film serisini seven çok seviyor, sevmeyende hiç sevmiyor sanki. Ben sevdim. Kitabını daha da sevdim. Önce kitabı okusaydım durum nasıl olurdu bilemiyorum.

Evet başrolde Kristen Steward var ve bence en doğru seçim olmuş Bella için. Başka birini düşünemiyorum açıkçası. Filmde Bella ve Edward dışında diğer karakterlerde çok güçlü. Buda hikayede zenginlik demek. Benim diğer karakterlerden en sevdiğim Alice oldu.

Serinin bu ilk filminde Bella ve Edward'ın birbirine aşık oluşları ve Bella'nın Edward'ın ve diğer Cullen ailesi bireylerinin vampir olduğunu öğrenmesini izliyoruz. Ayrıca diğer karakterleri de tanıyoruz. Edward'ın vampir olarak hızlı hareket etme ve zihin okuma yeteneği var. Ancak Bella'nın zihnini okuyamıyor. Edward'ın Bella'yı koruma iç güdüsü onları birbirine yaklaştırır ve sonunda birbirlerine aşık oluyorlar. Filmde bir saatten sonra bayağı bir aksiyon başlıyor...

 Bunları biliyor muydunuz peki? Bella'nın gözlerinin renginin aslında filmdekinin aksine yeşil olduğunu; Beyzbol sahnesi için oyuncuların kareografi daha güzel oluyor diye sol elle Beyzbol oynamayı öğrendiğini; Robert'in deneme çekimlerinde öpüşme sahnesi canladırdığını; Robert'in cast kabulü sonrası ancak kitabı okuduğunu öncesinde hiç bir fikrinin olmadığını; çekimlerin 48 günde tamamlandığını; Stephenie Meyer'in aklında cast için Kristen yerine Emily Browning'i- Robert yerine de Henry Cavill'in olduğunu; Edward rolü için 5000'in üstünde kişiyle audition yapıldığını; Robert'in film başlamadan birkaç hafta önce Oregon'a taşındığını ve rolü için çok çalıştığını hazırlık yaptığını; Bella, Edward'ın ailesiyle tanışmak için eve geldiğinde Nikki Reed'in elindeki kabı kırdığı sahnede gerçekten elini kestiğini ve filmde bu yüzden o sahnede eldiven taktığını; Jacob'un saçlarının peruk olduğunu, filmin çekimlerinin yapıldığı Forks'da film sonrası turizm canlandığını... Filme hazırlık yapan oyunculardan özellikle kedi gibi hareket etmeleri istenmiş bunu da bir yerde okumuştum. Ben kedi gibi hareket eden bir tek Alice'i gördüm gerçi. :)

Filmin müziklerinden bahsetmezsem olmaz. Harika ve her biri birbirinden mükemmel seçimler...


İmdb: 5,2                                             

Benim Puanım: 6,5
Yapım Yılı: 2008
Süre: 122 dakika


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder