Translate

Writing about everything.

7 Mart 2015 Cumartesi

Dallas Buyers Club

Merhaba,

İzleme listenize bu filmi alın mutlaka. Tavsiye ediyorum :) Eleştirilerim var elbet. Biraz daha üstüne yorulsaymış mükemmel olurmuş.

Kendisine 30 gün ömür biçilen AIDS hastasının hayatını ve kurtuluş çabasını gayet yeterli bir dram dozuyla anlatmışlar. Gerçek yaşam hikayesinden esinlenildiğini de belirteyim. AIDS hastası ana karakterin kişiliği ön planda tutulmuş. Tabii ki ana karakter ön planda tutulacak ancak bana Ron karakterini, asıl anlatmak istedikleri şey için kullanmışlar gibi geldi. Böyle olunca asıl işlenmesi gereken ya da işlemek istedikleri konu-kurgu yavan, yüzeysel ve eksik kalmış. Vurucu bir an bekledim durdum. En azından sonunda...

 Filmin bendeki şok etkisi Jared Leto'nun bir travestiyi canlandırması oldu. İnanın tanımadım. Bu rol için 30 pounds zayıflamış, kaşlarını ağdayla almış filan ama tanıyamamamın bunlarla hiç bir ilgisi yok. Ben filmde sadece Royan'ı gördüm. Jared'den eser yoktu.

Kısaca bu filmde beni etkileyen en önemli şey, Matthew McConaughey ve Jared Leto'nun oyunculukları diyebilirim. Efsane olmuş. Harika! Diğer bir etki ise, filmin atmosferi ve geçtiği yılların yansıması iyiydi. Kovboy-Dallas temasıyla filmin kimyası uyuşmuş.

Doğru mudur bilmem ama filmin çekiminde finansal sorunlar olduğundan sadece 25 günde çekilmiş! Dallas Buyers Club isminin nerden geldiğini öğrenmek için ise filmi izlemeniz lazım. İyi Seyirler,

İmdb Puanı: 8,0
Benim Puanım: 6.9
Süre: 117 dakika
Yapım Yılı:2013
Türü: Biography, Drama

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder