Translate

Writing about everything.

9 Ocak 2015 Cuma

Gençlik İksirim

Merhaba,

Aloe-vera ne mucizevi bir bitkidir. Gençlik çeşmesi. Bakabildiğim ve sevdiğim tek bitki kaktüsken sonra bu bitkiyle tanışmam ne iyi oldu. Kaktüs gibi sürekli sulanmayı sevmiyor üstelik. Kaktüs gibi de sıcağı seviyor. Bu kış gününde biraz zorlanıyor farkediyorum ama şunun şurasında yaza ne kaldı. Diren aloeveram.

Herşey eşimin annesinin aloe-verasını devirmesiyle başladı. Annem kopan parçayı almamı ve kremime karıştırmamı söyledi. Nasıl birşey diye biraz elime sürdüm jel gibi kokusuz hızlıca emiliyor. Derken tüm yüzüme sürdüm kremime karıştırmadan direkt, gerçekten düzenli kullanımda faydasını da gördüm. Ama sizde deneyecekseniz ilkönce benim gibi elinizin belli bir yerine sürüp alerji vs yapacak mı bakın. Yüzü gözü şişen oluyormuş. Ben bilmiyorum ama yanıklara, yaralara ve sedefe de iyi geliyormuş. İçeriğinde tonla vitamin mineral ve aminoasit varmış.Mısırlılar mumyalamakta kullanmış, Büyük İskender ise askerlerin yaraları için tedarik etmiş.

Günümüzde içeceği de var. Hatta reklam filminde oynayacaktım lakin saçlarımı sarıya boyatmamı istediklerinden olmadı bu vesile ile tadına baktım fena değil. Böylede bir anısı oldu. He şunuda belirtmek gerekir herşeyin olduğu gibi bu bitkinin de yan etkileri varmış yukarıda söylediğim gibi iyice araştırmadan kullanmanızı tavsiye etmem. Hele ki içecek olarak çok daha dikkatli olmak lazım.

Bir de aloevera çeşit çeşit. Resmini koyduğum bahsettiğim aleovera çeşitidir. Ne varsa doğallıkta. Bilginize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder