Translate

Writing about everything.

8 Ocak 2015 Perşembe

Kısa Kısa Hukuk Bilgileri- Avukat tutma (tutun bırakmayın)

Merhaba,

Hukuk fakültesini bitirip, şuan avukat olmamdan mütevellit size ve unutursam diye kendime kısa kısa ve ara ara işe yarar hukuk bilgileri vereyim. Bugün ise en baştan dünyanın oluşundan başlamak istiyorum. Şaka şaka :) İşe yarayacak en temel konuyu seçtim avukat tutmak. Nelere dikkat etmeli?

Türkiye'de avukatlık branşlara ayrılmıyor. Yani bir avukat isterse ceza davasına da bakar isterse haczede gider isterse tazminat davalarına da bakar. Yinede her avukat kimi zaman aldığı davaların çokluğundan kimi zamanda isteyerek belli alandaki davalara bakıyor olabilir. Ki aslına bakarsanız doğrusuda bu.

Avukat nasıl bulunur? Eğer maddi durumunuz yok ise hukuk davaları için adli yardım merkezinden ceza davaları içinde davanızın görüldüğü mahkemeden ya da karakoldan avukat talebinde bulunabilirsiniz. Maddi gücünüz var ise, tanıdıklarınızın referansıyla ya da internetten araştırma yaparak ya da çat kapı gidip randevü isteyerek (şanslıysanız hemen) görüşme yapabilir güvenir iseniz vekalet verebilirsiniz. 
 
Öncelikle avukat müvekkil işi güven ilişkisine dayanır. Güvenmediğiniz hiç bir avukata vekalet vermeyin sonradan güven ilişkiniz sarsıldıysa da azil (noterden azil ediliyor) edin. Azilde dikkat edilmesi gereken nokta! Eğer avukatın bir ihmali olmadan azil ediyorsanız avukatınız vekalet ücretine hak kazanır. Bu konuyu yeni tutacağınız avukata mutlaka danışın.

Türkiye'de kullanılmaya en müsait meslek avukatlık diye düşünüyorum. Bunu yapmayın. Zira avukatın size verdiği bir cümle yılların birikimi deneyimini barındırır. Tam bu noktada avukat ücretlerinden bahsetmek isterim. Her avukatın tarzı farklı olsada ben en baştan ücretin konuşulmasından yanayım. Bu en çok sizi korur emin olun. Her avukat asgari tarifenin altında kalmamak kaydıyla farklı ücret isteyebilir. Hımmm bir de çoğu kişinin bilmediği bir konu. Avukat bir dosyadan 2 ücret alır. Biri sizden biri de davayı kazanırsa karşı taraftan. Dava için harcayacağı masraflarda ayrı olur. Harcanan masraflar eğer kazanılırsa karşı taraftan geri alınır. Buda size iade olunur. Benim size bu noktada tavsiyem avukata vereceğiniz ücretler için makbuzunu alın.Kafanızda soru işareti kalmasın parasal anlamda. Sormak ayıp değil.

Son olarak evet avukat tutarak rahatlamış bütün stresinizi üzerinizden atmış olabilirsiniz. Lakin şunu unutmayın konu her ne ise sizin konunuz. Bu sebeple avukattan beklemeden duruşma günlerinizi takip edin dosyanız ne durumda bilin gerekirse kalkın gidin mahkeme kaleminden bizzat bakın. Takip edin diyorum ama hergün avukatınızı arayarakta taciz etmeyin. ;)

Avukat olmaya "şeytanın avukatı" filmi yüzünden karar verdim. Yüzünden diyorum farkındaysanız sayesinde demiyorum. ;) Nasılda umutluydum ah ya. Şu var ki hukuk okuduğuma hiç bir zaman pişman olmadım. Ama evet Türkiye'de avukat olduğuma bin pişman oldum maalesef. Hatta öyle ki şuan adliye göresim yok. Ama arada gidiyorum sevdiğim bir sürü arkadaşımı görüyorum. Ara sıra da duruşmalara girmek gayet zevkli de oluyor. Yani 10 senenin ardından şuan aktif olarak bu kutsal mesleği yapmıyorum. Neyse bu küskünlüğümden de başka bir yazımda bahsedeyim. Uzatmayım konudan kopmayım.

A bir de avukatı tipine bakarak seçmeyin. Vay saçları beyazlamış, vay yaşlıymış, vay güzelmiş, vay yakışıklıymış. Referans ve meslekteki kıdemi önemli hatta avukat ile sürekli işiniz oluyorsa minik bir kaç dosya vererek deneyin. Tarzı size yakın mı? Diyoloğunuz nasıl? İstediğiniz gibi takip ediliyor mu dosyanız? gibi gibi...

Adliyesiz, davasız ve sıkıntısız günler ve geceler .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder