Translate

Writing about everything.

21 Ocak 2015 Çarşamba

Devil's Advocate

Merhaba,

İşte benim başımı yakan film. Bu film bir başyapıt. Ne söylense az. Neden başımı yaktığından en son bahsedeyim. Şimdi hesapladım da o zamanlar 17 yaşımdaymışım. Şimdiki yaşımda aynı etkiyi bırakır mıydı emin değilim. Bir etki bırakırdı kesindi de başımı yakacak kadar olmazdı. :) Mesela diyaloglar yine beynime kazınırdı ondan şüphem yok tabii ki. Al Pacino'nun canlandırdığı John'un her bir cümlesini alın günlerce düşünün. Senaryosu, kurgusu, müzikleri, seçilen oyuncular, oyunculuklar her şey mükemmel.

Yeni ve başarılı bir avukat güzel bir iş teklifi alır. Teklifi kabul eder ve oldukça hırslıdır. Ancak başarı-kazanma hırsı ile eşini ihmal eder. Öyle ki eşinin psikolojik problemleri olduğunu çok geç fark eder. Gerçekleri görmeyi reddetse de, bir yer gelir kendi ahlak ve etik değerleri ile çatışmaya başlar.

Al Pacino'nun performansı da bu filmin bir baş yapıta dönüşmesine etki etmiş bana göre. Adam şeytanı oynamış daha ne yapsın? Charlize Theron'u o zamanlar ilk defa görmüştüm. Bu ne güzelliktir. Hele ki saçlarını kestirdikten sonraki hali. (Bu arada bir kız saçını kestiriyorsa ona çok dikkat edin. Benden söylemesi. Bir dönemi kapatmıştır o bayan. Ne yapsanız değişmez.) Aslında Keanue Reeves ve Charlize Theron'un oyunculukları da çok iyi. Ancak Al Pacino öyle oynamış ki, sönük kalmışlar. 


 Başımı yakma durumuna geleyim. Şimdi ben bu filmi 17 yaşımda izledim ya, tam da meslek seçiminin arifesindeyken. Avukat mı olsam acaba diye şimşekler çaktı beynimde. Zannettim ki Türkiye'deki hukuk sistemi de filmdeki gibi. Jüriyi filan saatlerce savunma yaparak etkileyeceğim. :)  Neticede şuan 9 yıllık avukatım. Aktif olarak bu mesleği şuan yapmıyorum onu belirteyim. Bu konudan bahsettim çünkü filmlerin kitapların insanlar üzerindeki etkisi yadsınamaz bir gerçek.


Devil's Advocate'e dönersek, Kibir en sevdiğim günahtır lafı (vanity, definitely my favourite sin.) ile ise film bitiyor. Kaç sene geçmiş hala bu cümle kulaklarımda çınlanıyor. :) Ben en iyisi bu filmi bir daha izleyeyim en kısa zamanda.

İmdb: 7,5
Benim Puanım: 9,9
Süre: 144 dakika
Yapım Yılı: 1997
Tür: Mystery, Thriller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder