Translate

Writing about everything.

28 Ocak 2015 Çarşamba

Black Swan

Merhaba,                                                                                            

Bu film mükemmel mükemmel mükemmel bir fantastik film bana göre! Kesinlikle kült bir yapıt. Müzikler, anlatım, görsellik, dans ve tabiiki Natalie Portman'ın  oyunculuğu. Önceden uyarıyorum kesinlikle laylaylom bir film değil. Psikolojik gerilim ve bilinmezlik mükemmel bir kurguda işlenmiş.

Nina'nın tüm tutkusu tek yaşam şekli balerin olarak dans etmektir.  Bu anlamda filmin genelini de değerlendirdiğimde, balerin olmakla ilgili düşüncelerimi de destekliyor. Yemek, yaşam biçimi, dans öncesi hazırlığın seromoni şeklinde olması, hobi olarak yapılamayacak bir sanat şekli ve gerçekten çok saygı duyduğumu belirtmek isterim. 

 Nina'ya dönersek özel yaşamı olmayan, naif, disiplinli, kontrollü ama aynı zamanda her insanda olduğu gibi aslında kötü ve hırslı yanı da var. Ancak bastırılmış şekliyle içinde bir yerde duruyor. Fakat sahneye konulacak Black Swan içinse bu karanlık yanına da ihtiyacı var. Filmin bazı bölümlerinde özellikle annesiyle olan diyologlarında, Nina'nın geçmişinde bu yanının daha baskın olduğunu düşünüyorum. Siz bu kısımları yakalayabilecek misiniz bilemiyorum. Sanırım ben bu filmi fazla derin düşünerek izledim. Hatta bence Lily karakterini oynayan Mila Kunis'de Nina'nın ta kendisi. :) Yine de çözemediğim birçok şeyin olduğuna eminim. Aydınlık ve karanlık bir arada olabilir mi? Nina sürekli kendisiyle savaş içinde bu konuda.  Mesela annesi de aslında kendisini bastıran yönümü? Çok derin dediğim gibi. Bulmaca gibi beni düşündüren filmlere bayılıyorum.

Kendimi kaptırıp daha da ayrıntıya girmekten korktum şuan. İzleyin pişman olmayacaksınız. Ancak dediğim gibi ağır bir film. Yönetmen Darren Aronofsky'ı da bir yere not etmek lazım diyerek hemen not ediyorum. :)

İyi Seyirler, 

İmdb: 8,1/10
Benim Puanım: 9,5
Yapım Yılı: 2010
Süre: 108 dakika

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder