Translate

Writing about everything.

29 Ocak 2015 Perşembe

Back to the Future

Merhaba,                                                                                          

İşte kült bir yapım. Hayatının film serisi hangisi deseler cevabım kesinlikle Geleceğe Dönüş olur.İlk defa kaç yaşında izledim ve bu yaşıma kadar kaç defa izledim hatırlamıyorum. Her izleyişimde heyecanlanıyorum.

İlk bilim kurgu filmim nası sevmem. Hele ki benim gibi geleceğe ya da geçmişe gidilebilse ne güzel olur diye düşünen biri için. Şimdiki çocuklarda da bu film aynı etkiyi yaratıyor mu gerçekten çok merak ediyorum. Sanıyorum bizim kuşak kadar etkilenmezler. 3 film bu kadar mı birbirine güzel bağlanır kurgu mükemmel.

Filmle birlikte hayallerimizi zorladık. Geleceğe ve geçmişe gitmenin mümkün olduğuna inanmıştım ne yalan söyleyim. Büyüdükçe geçmişe geleceğe gitmek mümkün olsa mutlaka birileri gelirdi diyerek yooo mümkün değil dediğimi hatırlıyorum. :) Kuramlarla değilde kendi mantığımla bu şekilde varmıştım bu düşünceye. Lol. 

Filmi şimdi bir yandan tekrar seyrediyorum da filmin içinde bayağı bayağı reklam varmış daha önce fark ettiğimi hatırlamıyorum. Burger King, Diet Pepsi, Panosonic, Bank of America, JCPenney, Forbes ve Calvin Klein ilk gözüme çarpanlar oldu. Filmi her izleyişinde gerek kurgusu olsun gerek başka başka ayrıntıları keşfedebilirsiniz.


Konusuna kısaca gelirsem. Bilim adamı Dr.Brown ile arkadaş olan Martin, Dr.Brown'un icat ettiği zaman makinesi ile geçmişe (1955 yılına-annesiyle babasının gençliğine) kazayla gider. İstemeden babasıyla annesinin tanışmasına engel olarak kendi varlığını tehlikeye atar. Üstelik annesinin o kadar masum bir genç olmadığını ve babasının da röntgenci, bilim kurgu tutkunu olduğunu öğrenir. Anne Martin'e aşık olur. Bu arada Martin arkadaşı Dr.Brown'ı bulur ve onu kendi zamanına geri göndermesi için yardım ister. Fakat bu o kadar kolay olmayacaktır. Çünkü zaman makinesinin çalıştırılması için gereken yakıt her yerde bulunabilecek bir enerji değildir. Martin annesiyle babasının birbirine aşık olmasını sağlarken Dr.Brown ise zaman makinesini çalıştırmak için uğraş verir. Martin kendi zamanına döner ama kendi zamanı bıraktığı gibi değildir artık... 

Karakterler bu kadar mı oturur ya. Dr.Brown ilk olarak Martinle 1955 yılında tanışmıştır da Martin ilk kez Dr.Brown ile ne zaman tanışmıştır. Çooook merak ediyorum. Kimyaları bu kadar tutan bir ikili bulamazlardı bence. Ya sonra diyaloglar. Her bir diyalog ayrı güzel ayrı komik.

  
Film hakkında araştırma yaparken; senaryosunda zaman makinesinin ilk önce buzdolabı olduğunu ancak çocukların buzdolabına girmesinden korktukları için araba olmasına karar verildiğini; projenin 4 yıl boyunca birçok film stüdyosu tarafından reddedildiğini; Disney'ın projeyi reddetme sebebinin ise anne ile Martin'in ilişkisinin cüretkar bulunması olduğunu; çekimler başlamadan önce Cast çalışmasına başlandığında Martin'i canlandıran Michael J.Fox'un o sıralar başka bir dizi de oynaması sebebiyle ilk başka başka bir oyuncu ile anlaşıldığını, hatta çekimlere başlanıldığını ancak Michael J.Fox konusunda ısrarcı olununca çekimlerin yenilendiğini ekstra bütçe harcandığını ve Michael'ın bu projede yer alması sebebiyle hem dizi hem bu filmde oynamak zorunda kaldığı ve çok az uyuduğunu (bence kesinlikle değer), bu film için kaykay yapmayı öğrendiğini... Biliyor muydunuz? Daha bir sürü bilgi var üşenmeyin araştırın derim.

Bu filmi izleyince geçmişe ilişkin o anki beni, walkmanimi hatırladım patenlerimi hatırladım.(ki geçmişe dair atmadığım tek şey rollerbladelerim ve barbie bebeklerim). haha. Gelecek ve geçmişi düşünürken anı yaşamayı unutmayalım. Sanırım ben en çok gelecekte yaşayan bir insanım. Anı yaşamayı seven bir insanın bu kadar ilgisini çekmez sanki bu seri.


Bu film hakkında saatlerce daha yazabilirim ama bitirsem iyi olacak. En kısa zamanda Back to the future 2'yi izleyip yine devam ederim. Tam geleceğe gittikleri tarihte yazmayı istiyorum. Üçlemeden en sevdiğim oydu. Belki bu yazıyı da ara ara yine güncellerim.
İzlemeyenler kaçırmayın yeni neslinde bu film hakkındaki yorumlarını çok merak ediyorum dediğim gibi. İyi Seyirler,

İmdb: 8,5                                
Benim Puanım: 10 tabiki.
Yapım Yılı: 1985
Süre: 116 dakika

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder