Translate

Writing about everything.

14 Mart 2016 Pazartesi

İstanbul'da Yaşamak Trafik-Ulaşım

Merhaba,

İstanbul'a taşınalı henüz 1 yıl bile olmadı ancak geldiğim andan beri bu yazıyı yazmak istiyordum. İlk geldiğimde yazsaydım eminim çok daha garip şeyler yazardım. Ancak insanoğlu en garip durumlara bile çok zaman geçmeden alışıyor. Yine de aklıma gelenleri yazacağım. İstanbul'a taşınırken dikkat edilmesi gerekenler neler? Havası, ulaşımı, kültürü nasıldır? Nerelere gidebiliriz? Bu incelememi ikiye belki üçe bölüp anlatacağım. Ara ara da güncellerim. Buyrun bence havası, trafiği ulaşımı nasıldır;

  • Havası; kısaca oldukça ılık diyebilirim. :) Ankara'dan taşınan bana göre, bahar bile sayılabilir kışları. Evet biraz abarttım ama inanın çok soğuk zamanları, hem çok kısa sürüyor hem de Ankara'daki gibi yüzünüzü kesecek kadar içinize işlemiyor. Kışın size tavsiyem, içinize ince birşeyler giyiyip kat kat giyinmeniz. Çünkü gün içerisinde bile hava değişiklik gösteriyor. Bir anda kış güneşi sizi ısıtırken bir anda güneş kaybolup, hava sizi titretebiliyor. Benim en dikkatimi çeken şey ise yağmur yağdığında çöp tenekelerin parçalanmış şemsiyelerle dolup taşması. Çünkü yağmur öyle bir yağıyor ki, sizi bile savurabiliyor. Bu arada çok enteresan eğer bir anda yağmur yağmaya başladıysa ve şemsiyeniz yanınızda yoksa üzülmeyin aniden şemsiye satan bir sürü insan beliriveriyor. :) Hava konusunda en sevdiğim şey ise, nemli olması. Ancak yazın bile bu nem sizi Antalya ya da İzmirdeki gibi nefessiz bırakmıyor, yapış yapış etmiyor.
  •  Trafik; evet trafiği var. Bunun aksini yazabilen çıkar mı zaten :) Biz İstanbul'a taşınmaya karar verdiğimiz an herkesin bize ilk uyarısı eviniz çalıştığınız yere yakın olsun. Yoksa hayatınızdan bezersiniz. Hele bizim gibi trafikte 20 dakika kaldığınızda ah bugün çok trafik var diyen biriyseniz. Evet evimizi eşimin işine yakın tuttuk. Km olarak sanırım en fazla 6kmdir. Eve gelişi kimi zaman 10 dakika kimi zaman 30 dakikayı bulabiliyor. Bir kere şöyle garip bir durum var. Ne zaman trafiğin yoğunlaşacağını kestiremiyorsunuz. İstanbul'a taşındığımızda bu sebeple Yandex ve GoogleMap en yakın dostumuz oldu. Kısa yolları, alternatif yolları öğrenmek zorundasınız. Trafikle ilgili çok önemli bir uyarı yapmak istiyorum. Bu şehirde gerçekten çok fazla motorsiklet var. Hem yaya olarak hem de araba kullananların çok dikkatli olması lazım. Çünkü heryerden herşeyden bir anda önününe çıkabiliyorlar. En dar yollar bile ana cadde kıvamında yoğun olabiliyor. Diyelim çift yön ama tek araba anca sığabilen bir yola girdiniz. Hemen karşıdakiyle bir göz teması ve hemen bir taraf geri geri giderek yolu açıyor. Karşılıklı karar anı bana hala garip geliyor... Yolların gidişatı da Ankaraya göre farklı. Bu ne demek şimdi. Şöyle açıklayım. Göbek olayı yok denecek kadar az. Sola dönmeniz gerek örneğin. Bunun için sağ cebe girmeniz gerekebilir. Ya da göbeksiz sola dönüş gibi.
  •  Ulaşım; Ankara'da araba kullanan ben İstanbul'da kullanamıyorum. Ama bu sizi korkutmasın çünkü ben arabayı bu şehirde eşime kaptırdım ondan. Birazda bana metro, metrobüs, otobüs daha kolay geldi. Arabayı park etme derdiyle uğraşmayı halen daha istemiyorum. Hatta bir çok tanıdığım İstanbul'a taşındığında arabasını sattı. Bizde çok düşündük ancak bazen şehirlerarası tatil yaptığımızdan vazgeçtik şimdilik. Tek sebebi bu değil tabii. Heran bende yeniden işe girebilirim ve malum muhtemelen benim işyerime uzak olacaktır. Toplu taşımı kullanmak için İstanbul kart alıyorsunuz ve para yüklemek için çok basit kullanımlı makineleri var. Yalnız bu makinelerden şöyle dikkat etmeniz gereken birşey var. O da ne kadar para verirseniz makinaya o kadarlık yüklüyor. Para miktarını seçmek ve para üstü almak gibi bir seçenek yok. Ulaşımla ilgili akıllı telefonlar için çok güzel uygulamalar var.  Bitaksi uygulaması da oldukça popüler ve en azından Ankara'ya göre taksi fiyatları daha uygun. Tek sıkıntım yol tarif etmek oluyor onu da Yandexi açarak hallediyorum.

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder