Translate

Writing about everything.

2 Şubat 2016 Salı

Aloe Vera Çoğaltma ve Bakımı

Merhaba,

Kendi deneyimlerimi anlatıcağım. Hazır mısınız?

Öncelikle şunu söylemeliyim ki, benim evimde öyle çeşit çeşit bitkiler yoktur. Sevdiğim ve bakabildiğim bitkiler sınırlı. Annem kaktüsleri çok sevdiğimden birgün bana orta boy bir saksıda artık toprağı görünmeyecek kadar çok kaktüsün olduğu bir şekilde hediye getirdi. Ananeminmiş meğer. Kaktüs bakarak başladım maceralarıma kısaca. Bu bahsettiğim kaktüsün başına neler geldi başka bir yazımda anlatırım belki.

Neyse gelelim aloe-vera macerama. İlk aloe vera ile tanışmamı gençlik iksirim isimli yazımda anlattım zaten. Eski yazılardan bulabilirsiniz.

O zamanlar Ankara'da yaşıyordum. Çöl bitkisi olan aloe veramın bakımı imkansız değildi ama bayağı zordu benim için. Çünkü aloe vera kesinlikle soğuk havaları sevmiyor. Bu kış Ankara'nın -20 'lere düştüğünü düşünürsek ne halde olurdu kim bilir. Şuan İstanbul'da yaşıyorum. Ankara'da kocaman terasımın aksine burada minicik sadece saksının sığabileceği bir fransız balkonum var. Öncelikle oraya bir güzel yerleştirdim. Güneşi doğrudan sadece sabahları o da birkaç saat alıyor. Sonrası hafiften bir gün ışığı. Oldukça sağlam ve mutlulardı. 2 tane aloe vera bu arada tahminen biri 1 senelik diğeri belki 1.5 senelik. Bu arada bizim İstanbuldaki ev çok karanlık bir ev ben mağara diyorum... Neyse ben bu mağaraya almak istemedim uzun süre kış gelmesine rağmen. O aralarda nasıl yoğun ve yorgunum. Havada iyice soğudu ve kar yağdı o hafta. Ben tamamen unuttum aloe veraları karda. Bu arada aloe veralar unutulmayı seviyor. (Tabi kar altında değil) Aklıma geldiği an koşarak çıkardım onları. Üstüne kar yağmış, birkaç yaprağı donmuş filan. Telaşla tek tek yapraklarını sildim. Toprağındaki karları temizledim hepsini emmesin diye. Çok su sevmiyor çünkü. Acaba ölecekler mi diye endişelenerek 2 gün hiç ellemedim. Kimi yaprakları elimde kaldı. Diğer yaprakları da içine kapandı. Dedim böyle olmayacak napsam napsam...

 

 Önce aspirinli bir su hazırladım. Ancak çok az bir şekilde suladım. Sonra tam dip kısmına gelecek şekilde içilmiş filtre kahve telvesini döktüm soğuk bir şekilde tabii. 1 hafta hiç birşey yapmadım. Ama hergün gözlemledim. Sonuç resimlerde. Bir anda yavruları çıktı bir aloe veramın. Ölmek bir yana bir de yavruladı. Diğeri de yavrulamadı ama tam ortasında yeni bir dal çıkarıyor. Diğer dallarda yeşerdi ve dolu dolu bir hal aldı. 3 gündür nasıl mutluyum anlatamam sizlerle de paylaşmak istedim. Henüz yavruları ayırmadım, okuduğum kadarıyla 3 yapraklı olmadan ayırmak doğru değilmiş. Böyle bir şok yaşamışlarken ve kış olduğu için ellemek istemiyorum. Ancak 2 ay sonra ayrı bir saksıya almayı düşünüyorum. Aloe vera fotoğraftaki gibi yavruladığında çoğaltılıyor kısaca.

Hala mükemmel durumda değiller ama eski hallerini çekmeyi akıl edebilseydim aradaki farka inanamazdınız.

Aloe vera ne sever,
  • Haftada ya da 2 haftada bir, çok az su (Antalya gibi sıcak yerlerdeyse eminim daha sık vermek gerekir.) 
  • Kendini kötü hissettiğinde bebek aspirini
  • Dalları dik durmazsa destek kendine gelene kadar
  • Filtre kahve telvesi (içilmiş posası) 
  • Güneş ya da güneş ışığı (bebekken alıştırmakta fayda var.) 
  • Sağlıklıysa uğraşmayın kendi halinde bırakmak en iyisi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder