Translate

Writing about everything.

18 Aralık 2015 Cuma

The Amazing Spider Man

Merhaba,                                                                      

İlk SpiderMan filmi izlediğimde çok çok küçüktüm filmi hatırlamıyorum. Ama itiraf edeyim abimle duvarlara tırmanmaya çalışmıştık :) Benim artık 31 yaşında olduğum düşünülürse ve hala çocukların etrafta duvarlara tırmanmaya çalışması devam ettiğine göre kaç yaşında bu SpiderMan merak ettim. 

Kısa bir araştırma sonrası Marvel Comics tarafından yaratıldığını ve ilk kez 1962 yılında "Amazing Fantasy" çizgi romanıyla ortaya çıktığını öğrenmiş bulunuyorum. Babam okusaydı eğer muhtemelen babamda duvara tırmanmaya çalışacaktı. Yani bayağı yaşlı bir kahraman aslında :) Şunu da eklemek istiyorum; "İnanılmaz Örümcek Adam" isimli çizgi romanın 700. sayısıyla da kahramanımız ölmüş ve bu durum hayranları tarafından ciddi bir tepkiyle karşılanmış. Ölümünü yazan yazarı ise saatlerce ağlamış...

Neyse filmimize dönersek; babasını çok küçük yaşta kaybeden Peteri amcası büyütmüştür.Yıllar sonra labratuvarda kendisini bir örümceğin ısırmasıyla mutasyona uğrar ve olağanüstü yeteneklere kavuşur. Bu gücünü çeşitli kötülüklerle savaşmak için kullanır. İnsanları kurtarır vs. Ancak kendi iç dünyasında halen birşeyleri çözebilmiş değildir. Sonuçta kahramanımız hala bir insandır...Aşıkta olur nefrette duyar.  Ne var ki büyük güç büyük sorumluluk getirir.

Filmde en çok güldüğüm sahnelerden biri metroda spiderman'in herkesden özür dilemesine rağmen karşısına çıkanı sıkı bir şekilde dövmesiydi. (20.dakikası başlıyor.) Nasıl güldüm belli değil. Bu sahneden de anlaşıldığı gibi SpiderMan çok kibar ve centilmen bir kahraman aslında. 2. çok güldüğüm sahne Spiderman'ın banyoda yüzünü yıkamak dişini fırçalamak için verdiği uğraş. :) 3. ise kütüphanedeki adam. Efektler gayet güzel olmuş 3D izlemek daha güzel olurdu kesin. 

Neyse SpiderMan'i seven ve 2012 'den beri hala izlemeyen varsa izlesin derim. Nisan ayında 2. vizyona girecekmiş. Gelsinde onu da izleyelim.Son olarak yine de Batman'i tercih ederim sanırım :) 


İmdb: 7,2
Benim Puanım: 6,9
Süre: 136 dakika
Yapım Yılı: 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder