Translate

Writing about everything.

2 Şubat 2015 Pazartesi

Best 5 Series I've Watched

Merhaba,

Dizi izlemek ve ben. Bölümler en heyecanlı yerlerinde bittiği için arka arkaya izlemek durumunda kaldığım dizileri aşağıda sıralıyorum. (How I met your mother hariç)

  1. Vikings;
  2. Walking Dead;  
  3. The Tudors
  4. Rome
  5. How I Met Your Mother
How I met your mother; Toplam 9 sezon olan ve son bölüm hariç her bölümün 20 dakika olduğu dizi.  2030 yılında Ted'in çocuklarına anneleriyle nasıl tanıştığı hikayesini anlatmasını konu alıyor. Ted bu hikayeye 2005 yılından başlıyor. Ted, Marshall, Lily, Barney ve Robin'in sıkı arkadaşlıklarını başlarına gelen komik anılarını izlerken keyfiniz yerine gelecek. Bu arada  8. sezonun sonuna kadar bahsedilen anneyi hiç görmüyoruz. 9. sezonu henüz izleyemedim. Ancak anne kesin olarak görünüyormuş. İzlemek için sabırsızlanıyorum.

 Bu dizinin tüm bölümlerini tek başıma izledim. Ted'in eşini merak ettim durdum herkes gibi. Hep o arkadaş ilişkilerine özendim. Benim var mıydı böyle dostlarım? Dostlarım var elbet. Hatta üniversite dönemimde iki sıkı arkadaşımda oldu. Çok güzel zamanlar geçirdik ve sayısız komik anılarımız oldu. Ancak dizideki karakterler ve yaşadıklarının yanından geçemez tabii ki. Ted'in ağzından dinlesek de diziyi bence hiç bir zaman sadece öndeki karakter o olmadı. Dizide sevmediğim şey; zaman zaman dramatik anların öne çıkarılması ve bazı bölümlerin diğer bölümlere göre sönük kalması. Bir bölümde gerçekten gülmekten yere düştüğümü biliyorum. Hatta zamanım olduğunda yere düştüğüm bölümü burada belirteceğim. Neyse çok keyifli bu diziyi izlememek eksiklik olur kesinlikle. 

Rome; Sadece 2 sezon sürmüş olan dizi :(  Caesar, Brutus, Antony, Cicero, Pompey, Cleopatra ve daha nice önemli isimler var tarihten. Bu diziyi izledikten sonra kendimi roma tarihini okurken buldum.  Seçilen müzikler, mekanlar, kostümler tam olarak o dönemi yansıtıyor. Bizi alıyor Roma dönemine götürüyor. Diziyi izledikten sonra kıyafet tarzımı bile ben anlamadan değiştirmiştir. :) Sandalet olsun bileklik olsun. :))) Bu diziyi izleyip de beğenmeyenin zevkinden şüphe ederim. Çok özenli. Oyuncu seçimi muhteşem. İzleyin izleyin. ölmeden önce izlenecek dizilerin başında gelir.Dizinin en güzel yanı bana göre 2 askerin gözünden izliyor olmamız.



The Tudors; Toplam 4 sezon. İngiltere Kralı VIII. Henry zamanında geçiyor. Beni yine tarih araştırmaya sevk eden bir dizi. Dönem dizilerinin böyle bir güzelliği var bana göre. Dizide her ne kadar Henry'in aşk hayatı öne çıkmış olsa da, gerisi size kalıyor. Eksik kalan yerleri araştırarak öğrenebilirsiniz. Yeterinde heyecan yaratıyor. Henry hariç aklımda kalan tabii ki Anne Boleyn. Sanat yönetmeni iyi iş çıkarmış. Bu dizinin en sevdiğim yanı ise diyaloglar oldu. Bir Rome kadar değil dizi ama benim ilk beşime girdi.

The Walking Dead; Zombie dizisi. Şuanda toplam 6 sezon çekildi. Daha da devam ediyor :) Hiç bitmesin zaten. Hayatta kalma savaşı. Hayatınızın zor olduğunu düşünüyorsanız bir de bu diziyi izleyin derim.  İtiraf edeyim ilk sezonda ilk 2 bölümü izledikten sonra bırakmıştım beğenmeyip, sonra 3. sezonda eşim izlerken arkadaşlık etmek için 1 bölüm izleyim dedim. O da ne baştan izlemediğime pişman oldum. 4. sezonun sonunda ancak başa dönebildim. Benim için oldukça enteresan oldu. Hatta çok güzel oldu. Ön yargılı olmayın ve izleyin. Her bir karakter çok özel bana göre. Kendime en yakın bulduğum karakter ise Beth oldu. En sevdiğimse tabii ki Rick. Ancak en şaşırdığım karakter Carol oldu. Neydi ne oldu? Şuan sabırsızlıkla yeni bölümleri bekliyorum.



Vikings; İzlediğim bana en yakın dizi. Diziden sonra atalarımın viking olduğunu düşünüyorum :) Bu dizide en iyi işi, görüntü yönetmeni çıkarmış. Manzaralar ve o doğa nedir? Ne denebilir ki. Mükemmel. Vikinglerin din anlayışı, yolculukları, savaşları, hayatta nasıl kaldıkları, ilişkileri her şey.

Lagertha karakteri için Katheryn Winnick'den başkasını düşünemiyorum. Ragnar ile tutan kimyalarından bahsetmiyorum bile. Lagartha ve Floki bu dizi için olmazsa olmazmış. Floki bana Joker'in deliliğini hatırlattı. Ragner'ın oğlunun büyümüş halini nasıl bulmuşlar.? En sevdiğim bir de dizinin başlangıcındaki müzik tabii ki. If I Had A Heart...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder