Translate

Writing about everything.

25 Ocak 2015 Pazar

MTA Tabiat Tarihi Müzesi

Merhaba,

Uzun zamandır gitmek istediğim "MTA Tabiat Tarihi Müzesine" sonunda dün gitmek nasip oldu. Beklentimin üzerinde bir müze kesinlikle. Maalesef zamanım kısıtlı olduğundan istediğim kadar ayrıntılı gezme inceleme şansım olmadı. Kısaca doyamadım. :) İlk fırsatta tekrar gitmeyi düşünüyorum. Tekrar gidersem atladığım bir yer olduysa buraya ekleme yaparım mutlaka.

Öncelikle şunu söylemem gerekir. Müze ücretsiz, çalışanlar çok ilgili ve Ankara'da ulaşımı en kolay yerde. Üstelik artık metroda durağı bile var. Ankara'da nereye gideceğinizi bilemiyorsanız, benim gibi AVM'de dolaşmayı da sevmiyorsanız, nereye gitsem bugünlerde diye düşünüyorsanız size alternatif sunuyorum. Neler var onlardan bahsedeyim. 

Öncelikle müzede en sevdiğim yerlerinden başlayarak anlatıyorum. 
  • Ay taşı. Amerikalılar aya gittiklerinde tüm dünya ülkelerine aydan parça getirmişler. Türkiye'ye hediye edilen bu ay parçası ise burda sergileniyor.
  • Dinozor iskeleti (gerçeğinin maketi-gerçeği için yanlış hatırlamıyorsam Fransa'ya gitmemiz gerekiyormuş.), dinozor maketleri, balina iskeletinin (gerçek) sergilendiği alan.
  •  Dünya tarihinin evrelerinin anlatıldığı görseller.
  • Mini sinema havasındaki ayrı bir odasında küreden izlenen bilimsel videolar. (Bayıldım) Sadece bir tane belgesel izleyebildim. Ancak seslendirmesi daha güzel anlatımı daha net belgeseller eklenebilir diye düşünüyorum.
  • Güneş sistemimizde yer alan gezegenlerin birebir küçültülmüş görsellerinin bulunduğu alan. Jüpiterin büyük olduğunu biliyordum bilmesine de Dünya'dan bu kadar büyük olduğunu cidden bilmiyordum. Bu bölümde gökyüzünü de yapmışlar ışıklardan yıldızlar. 
  • Engellilerin rahatça gezebilmesi için genelde rampalardan oluşmuş. Müze içi asansörde mevcut. 
  • Doldurulmuş hayvanların bulunduğu bölüm. 
  • Tabii ki fosiller. Şöyle bir bilgide aldım. Eskiden çok eskiden anadolu sular altında olmasından mütevellit en tahmin edilmeyecek illerimizden bile misal Ankara'dan bile denizde yaşayabilecek hayvanların fosilleri bulunmuş.
  • Görme engellilerin bilgilenmesi için de ayrı bir alan vardı. 
  • 13bin yıl öncesine ait ayak izi kopyası. Bayağı büyükmüş ayaklar :) 
  • Göktaşları.
  • Mağara bölümü. 
  • Güzel taşların satıldığı hediyelik eşya bölümüde unutulmamış. Bir dahaki gidişimde mutlaka alacağım bir şeyler oradan. Artık bileklik mi olur kolyeme taş mı bilemeyeceğim.

Hem çocuklar için hem de yetişkinlere yönelik bu müzeyi mutlaka gezin kısaca.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder