Translate

Writing about everything.

17 Ocak 2015 Cumartesi

İmdat Organize Olmam Lazım ama Neden?

Hey Merhaba,

Ciddi boyutlarda olmasa da şöyle bir şey var bende. Odaklanma problemi. Bunun sebebi de bana göre; kafamda yapacaklarımın çokluğu ve buna bağlı olarak panik yaşamak. Bir bakmışım birden çok işi aynı anda yapmaya çalışıyorum ve aslında hiç birini tam anlamıyla ve layıkıyla yapamamışım. Böyle olunca mutsuz oluyorum. Bunu aşmak için neler yapmaya başladım.

  • Çalışacağım alanın temizliği; Öncelikle evin ya da çalışacağım alanı derli-toplu tutmaya çalışıyorum. (Eğer dağınıklık varsa kesinlikle dikkatimi dağıtıyor.) 
  • Önceliklendirmek ve Hedef Koymak; Yapacaklarımı yazıyorum ve önceliklendiriyorum. Önceliklendirmek zamanı doğru kullanmamı da sağlıyor. Bu konuda bana en çok trello yardımcı oluyor.  Acil bir durum çıkarsa önceliklendirdiklerimden daha mı öncelikli onu değerlendiriyorum. Hemen panik olup elimdeki işi bırakmak en büyük hata. (Örnek vermek gerekirse, çok sevdiğim bir arkadaşım uzaklardan geldiyse ve beni görmek isterse bu benim aklımı çelmeye yeterli ve çok büyük bir sebep. Ama artık ne yapıyorum. Buluşmak istediği saatlerde acil bir işim var mı ona bakıyorum. Eğer varsa samimiyetimle durumu açıklıyorum ve saati daha uyguna almaya çalışıyorum.)
  • Rahatlamak; Yapacağım işe başlamadan önce sakinleşmek için kendime güzel bir kahve ya da yeşil çay yapıyorum.
  • Yeterli uyku;  Yeterli uyumamışsam kesinlikle çok sinirli oluyorum. Değil organize olmak, odaklanmak hiç bir şey yapasım gelmiyor.
  • Sağlıklı Beslenme: Ne ilgisi var demeyin. Sağlıklı beslenmediğimde halsiz oluyorum, hastalanıyorum. Neticede işler birikiyor. Ve dön başa. 
  • Spor; Bunun aslında bir önceki maddeyle biraz ilgisi var. Spor yapmak kesinlikle halsizliği engelliyor. En keyifsiz zamanlarımda bile spor yapmaya çalışıyorum. Resmen vücudum oksijenle doluyor. 
  • Motive etmek; Eğer yaptığım işi sevmiyorsam kendimi motive edecek bir şey mutlaka bulmaya çalışıyorum. kendini motive etmek herkes için farklıdır.
  • Ödüllendirmek; Ödüllendirmekte bir çeşit motive yolu benim için aslında. Açık söylemek gerekirse en büyük ödül benim için yapacağım işin bitmesi. O işin üstünü çizdiğimde benden mutlusu olmuyor. Ha eğer yaptığım iş gerçekten çok önemli ve büyükse mutlaka kendime hediye alıyorum. :) Hatta işlerimi kolayladıysam kesinlikle tatile gidiyorum. Dönüşte inanılmaz bir enerjim oluyor.


Kendimi bu konuda yeni yeni geliştirmeye başladığımı söyleyebilirim.  İnanın hem beynim rahatlıyor hem de daha mutlu oluyorum. Ve tabii ki başlığın cevabı başarılı olmak için tüm bunları yapıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder